Man excitement during home repair
כתבה מאת: עידן ישר

כתבה מאת: עידן ישר

6 טיפים להכנת הבית למכירה

האם גם אתם חולמים שאיש נדל"ן יופיע בביתכם ובהינף משפט יפסוק כי דירתכם שווה יותר, הרבה יותר? אומנם רק בטלוויזיה ערכה של דירה יכול לעלות פלאים בתוך פחות מחצי שעה, אבל גם במציאות היומיומית שלנו יש כמה דרכים שעשויות לעזור לה להיראות טוב יותר ואף להימכר במהירות ובמחיר שאותו דרשנו.

כשאנו עומדים בפני מכירה, אין זו רק שאלה של מזל או עיתוי נכון. לנתוני הבית והסביבה חשיבות מכרעת, אבל היערכות מקדימה תגדיל את סיכוייו של כל מוכר להרשים את הקונים הפוטנציאליים שלו ולגרום להם לשלוף את פנקס הצ'קים.

אז מה עושים כדי להכין את הבית למכירה ולשפר את סיכוייו להימכר?

  1. תיקונים ושפצורים.

בראש ובראשונה בדקו מה דורש תיקון ומה שיפוץ. אריח שבור, ברז דולף, חלון רופף או קיר מתקלף הם תיקונים שכדאי לבצע לפני שמתחילים בתהליך המכירה. כך גם לגבי חוטי חשמל רעועים, שקעים או נורות שרופות. אם יש בביתכם קירות עם צבעים עזים במיוחד, חדשו אותם בצבע רגוע יותר. לא בטוח שלתייג את ביתכם כ"בית ההוא עם הקיר הכתום באמבטיה" יעשה לכם שירות טוב.

Overhead Shot Of Male Plumber Working To Fix Leaking Sink In Home Bathroom

2. סדר שיהיה פה.

יש לדאוג לבית נקי ומסודר. נכון, סדר וניקיון לבדם לא יביאו למכירה, אבל הם לפחות יסירו דאגה מליבו של הקונה באשר לטיפול שלכם בבית עצמו. סיבוב בין השטחים הציבוריים והפרטיים ומבט בוחן וכנה, יגלה לכם כמות נכבדה של חפצים מיותרים, שלא לומר זבל, שהכנסתם הביתה במרוצת הזמן. אם גיליתם שלא השתמשתם בחפץ מסוים יותר משנה, אולי הגיע הזמן לשחרר אותו – לשכנים, לתרומה או אפילו לפח הקרוב. חפצים קטנים שלהם אתם עדיין זקוקים, אחסנו במגירות או בקופסאות סגורות כדי לרכך מעט את המראה המבולגן.
סדר בבית משרה רוגע ותחושה נעימה.

3. המעיטו בריהוט

 חדר ייראה תמיד גדול יותר עם מעט ריהוט. דללו כורסאות, ספות או כיסאות מחדר המגורים, והמעיטו ברהיטים גם בחדרים. אין צורך בשתי שידות, שולחן כתיבה וכורסה בחדר אחד קטן, רק משום שנוח לכם להניח על אחד מהם את החולצה המתאווררת ועל השני את כל הניירת הנאגרת. גם רהיטים שחוסמים נוף או מעבר יכולים להיכנס בקלות לקטגוריה המדוללת. לא יודעים לאן להעביר את המיותר? קיימת אפשרות לשכור שטח לאחסון קצוב בזמן. העיקר שתעניקו למתעניינים את התחושה שיש הרבה מקום בבית הזה.

4. שלב הקוסמטיקה

נקו מדפים מאובקים, שאבו את השטיחים. הבריקו את החלונות ונקו את התריסים שצברו לכלוך. גם מכלי הסניטציה כדאי להסיר את האבנית ולהבריק, וזה כולל גם ניקוי של המראה משאריות המים ומשחות השיניים. הביטו בפתחי המזגן – האם איבקתם גם אותם? הרימו ראש לתקרה וחפשו קורי עכביש שהגיע הזמן לסלק. אל תשכחו גם גופי תאורה ולהבי מאווררים שנוטים לצבור אבק שם, למעלה. כבסו וילונות שהשחירו עם השנים והחליפו מצעים דהויים ומגבות ישנות.

Naughty dog barking on vacuum cleaner during house cleaning.

5. הסתכלו גם בקנקן

קיימת חשיבות רבה גם לחיצוניות הבית, אם זהו בית פרטי ואם בניין מגורים. אף רוכש פוטנציאלי לא יתלהב להיכנס לתוך הבית, אם החוץ גורם לו לתחושה לא נוחה. נסו לשפר את החזות כמה שניתן, על ידי ניקיון, סילוק והרמת חפצים מהרצפה או גיזום של שיחים טורדניים שמזמן איבדו צורה.

5. השקיעו באווירה

ריח נעים לפעמים עושה את כל ההבדל- ממליץ בחום לרכוש ריחו לבית בחנויות כמו ״ללין״ ״גולף״ או ״סבון ״של פעם״ ולבחור בריחות הכי רעננים,חמצמצים. הריחות הרעננים עושים טוב אם הכל בדירה נקי ומסודר , אני ממליץ לפזר בנדיבות בעיקר על אריגים כרבע שעה לפני שאנשים באים לראות את הדירה, לפעמים זה עושה את כל ההבדל.

ועוד כמה סודות שלא תשמעו בשום מקום אחר:

 * פזרו ברחבי הבית או שתלו בגינה פרחים צהובים. הצבע הצהוב מעורר רגש קנייה.
* השקיעו יותר במראה המטבח. ברוב המקרים מתחיל סיור המכירה דווקא בו, ואף קונה לא יאהב את הרעיון שנדרשת ממנו גם השקעה כספית משמעותית לצורך החלפתו.

שיהיה בהצלחה – לכל שאלה או צורך אני כאן בשבילכם!
עידן

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקאין
לשליחה
דילוג לתוכן