Real estate industry
כתבה מאת: עידן ישר

כתבה מאת: עידן ישר

האם לעבוד עם מתווך בבלעדיות? או בהסכמה?

כמו בכל תחום בחיים חייבים לבחור טוב, עם מי כדאי לעבוד.

אין ספק שעזרה מאיש מקצוע שחי את העבודה שלו ביום יום יכולה לחסוך לנו המון זמן, אנרגיה ועלויות מיותרות. אבל לפני שמחליטים עם מי לעבוד קודם נראה איך כדאי לבחור ומהן האפשרויות. 

בתיווך, כמו שתראו בהמשך..יש שתי אסכולות מקובלות בישראל.

לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות

ובגלל זה עשיתי עבורכם סיקור מהיר של היתרונות והחסרונות בכל אחת מהדרכים כדי לקדם אתכם בסוף לקבל החלטה יותר מושכלת ומקצועית.

בניגוד למדינות המערביות ששם מעל 93% מעסקאות הנדל"ן נעשות על ידי משרדי תיווך,

אצלנו קיימת מין אמונה כזו, שאנשים לוקחים מתווכים מתוך עצלנות.

אם גם אתם נמצאים בנקודה הזאת ולא ממש מבינים למה בכלל צריך מתווך, מומלץ בחום לקרוא את המאמר שכתבתי באתר האינטרנט ״למה בכלל צריך מתווך?״ 

כדי שקודם תהיו סגורים על ההבנה  ועל הערך המוסף האדיר של מתווך מקצועי.. ואם בכלל כדאי לקחת.  ואחרי שנחליט כן או לא, נראה איך צריכים לבחור.

*יש לכם 2 אפשרויות לעבוד עם מתווכים בישראל :

  1. תיווך בהסכמה – עובדים מול כמה מתווכים
  2. תיווך בבלעדיות – עובדים מול מתווך אחד

ואלו הם היתרונות והחסרונות בכל אחד מהדרכים: 

  1. נתחיל אם תיווך דירות בהסכמה:

הכוונה היא לעבוד עם כמה מתווכים במקביל כדי להשיג קונה

חסרונות: 

* בהסכמה הלקוח הוא הקונה,  ולא מוכר הדירה.  לכן הקונה הוא זה  עומד בראש סדר העדיפויות של המתווך,  ולכן האינטרסים שהמתווך ישרת יהיו אך ורק של הקונה.

* בהסכמה המתווכים לא עובדים עבור מוכר הדירה, אלא עובדים בשביל הקונה והמטרה שלהם היא לעשות את העיסקה המהירה ביותר ובזמן קצר הקצר ביותר,  ללא שום התחשבות ברצונות וברגשות של מוכר הדירה, ולהשיג את  המחיר הטוב ביותר עבור הקונה שלהם 

* בהסכמה- מנסים כל הזמן לערער לכם(בעלי הנכסים) את הביטחון לגבי המחיר.

* בהסכמה- יוצרים כפל פרסומים כפל מודעות, וכל מתווך מציג את הנכס בגרסא שונה וכן תתפלאו לעיתים גם במחיר שונה, ובכך מורידים לכם את ערך הדירה.

* יוצרים לכם תחנת רכבת של קונים לא רציניים ומבזבזים לכם זמן יקר

* תדמיינו לכם סיטואציה: אתם הולכים לנגר, ואומרים לו: ״תעצב לי בבקשה מטבח , וכשזה יהיה מוכן רק אז אני אסתכל על זה, ואחליט אם המטבח מתאים לי או לא״.  איך זה נשמע לכם? אותו דבר צורת עבודה שהיא ״בהסכמה״. אף אחד לא עובד בחינם! כולנו מבינים את זה.  בלעדיות היא למעשה עוגן עבור המתווך שהוא לא עובד לחינם, שהוא לא סתם קם בבוקר ומשקיע מזמנו, אף אחד לא יעקוף אותו או יעשה עיסקה מאחורי גבו, ומקנה למתווך בטחון, מוטיבציה, רצון, ואת האנרגיה להשקיע 100% עבור הנכס היקר שלכם.. שזה סופר חשוב לכם בעלי הנכסים. בלעדיות מקנה למתווך את הידיעה שיש לו פרנסה מובטחת.

* דמיינו לכם בית קפה ..ובו 10 מנהלי משמרת( 10 מתווכים שונים) באותו זמן ובאותה עת, איך זה יראה?  לא אפקטיבי, חוסר סדר, תחרות לא בריאה, ג׳ונגל.

בשורה התחתונה – בצורה הזאת כדאי לעבוד אם אתה מחפש לקנות דירה ולא למכור, כי האינטרס של המתווך הוא אך ורק עבור הקונה.

לכן היתרונות בעבודה בהסכמה היא עבור הקונה בלבד.

נ.ב 🙂 חשוב

*הזהרו ממתווכים המציעים לכם את שרותם בחינם,  כולנו כבר יודעים על בשרנו שאף אחד לא עובד לחינם!! והזול הוא היקר בסופו של דבר. פירוש הדבר כאשר מתווך עובד עבורכם בחינם הוא: מניעת האפשרות של שיתוף פעולה עם משרדי תיווך אחרים עבור הנכס שלכם, כלומר משרדי תיווך אחרים אינם מורשים להביא את הקונים שלהם לדירה שלך, ובכך אנו מקטינים את כמות הקונים,ודריכת הרגל בדירה, משמעות הדבר היא: פחות קונים פוטנציאלים בנכס..פחות כסף אצלך בכיס.

וכמובן כאשר מתווך מציע את שרותיו בחינם כך גם יראה מערך השיווק של הדירה.. זול, וחוסר מוטיבציה מצד המתוןך להשקיע כספים בשיווק הנכס.

*תזכרו- מתווך שמתפשר על עצמו ועל המקצוע שהוא בחר, קרוב לודאי שיתפשר גם על הדירה שלכם. 

  1. תיווך דירות בבלעדיות: 

הכוונה היא לעבוד מול מתווך אחד שרק הוא משווק ודואג למכירה.

* בבלעדיות הלקוח הוא מוכר הנכס, ולא הקונה

* הבלעדיות מקנה למתווך את אחד הכלים החשובים ביותר עבור בעל הנכס- והוא התמחרות בין קונים!! התמחרות בין קונים=יותר כסף בכיס אצל מוכר הנכס.

* בלעדיות מקנה סדר, ושקט נפשי לבעל הדירה, ההתנהלות היא מול מתווך אחד בלבד,  ולא מול 15 מתווכים שונים, הכל נראה ומתנהל בצורה מקצועית, ואיכותית.

* בבלעדיות הנכס מקבל את החשיפה המלאה בפרסום, כי אין חשש שיעקפו את המתווך

* בלעדיות יוצרת תחרות בין הקונים ולא בין המתווכים

* בלעדיות מקנה למתווך את המוטיבציה, אנרגיות,  והרצון להשקיע כספים בשיווק עבור הנכס שלכם, ומקנה למתווך את הידיעה שיש לו פרנסה מובטחת, שזה הדבר החשוב ביותר.

*  בבלעדיות אין כפל פרסומים שמתפרש אצל קונים רציניים שאנחנו לחוצים למכור

* בלעדיות מונע ממכם תחנת רכבת של מתווכים וקונים לא רציניים

* בלעדיות מקנה עבורכם שקיפות, ומעורבות מצדכם ברמה המקצועית על כל מה שקורה בסביבה ומשאירה את השליטה בידיים שלכם. 

* בלעדיות מקנה למתווך שלכם את האפשרות של עבודה בשיתוף פעולה עם משרדי תיווך אחרים (חשוב מאוד) אשר יהיו מורשים להביא את הקונים הפוטנציאלים שלהם לדירה.

* בבלעדיות מחוייבים לקבל את הקונה שהציע את ההצעה הכי גבוהה גם אם לא הגיע דרכם..ולא את העסקה הכי מהירה(לעומת עבודה מול מתווכים בהסכמה) 

שורה תחתונה – בתיווך בבלעדיות האינטרס של המתווך הוא אך ורק מוכר הדירה, ולנסות להשיג את המחיר הגבוה ביותר עבור הנכס.

בלעדיות זהו מצב שבו יש סדר, והכל מתנהל בצורה תקינה ויעילה.

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקאין
לשליחה
דילוג לתוכן